کارگزار همراه

سامانه ثبت درخواست غیرحضوری دفترچه بیمه تأمین اجتماعی

سوالات متداول

به منظور سهولت کار با سامانه و پاسخ به کلیه سوالات همراهان محترم کارگزار همراه سری سوالاتی که اغلب برای مراجعه کنندگان به شعبه/کارگزاری و یا تماس با پشتیبانی برای آنها پیش می آید جمع آوری گردید و در دسترس همگان قرار گرفته است.


1. جلوگیری از اتلاف وقت بیمه شده (به دلیل ازدحام زیاد و صف های طولانی در شعب و کارگزاری ها)
2. تعویض ،تمدید، المثنی و صدور دفاتر بیمه تأمین اجتماعی به صورت غیر حضوری
درهر قسمت برای اطلاع از چگونگی انجام مراحل به قسمت راهنمای اپلیکیشن در بالای صفحه موبایل مراجعه کنید .
کد فعال سازی حداکثر پس از 3 دقیقه در صورت عدم مشکل در سمت سرور به شخص ارسال می گردد.
موارد ارسال کد فعال ساز:
1. در صورتی که شخص ثبت نام کرده ولی حساب کاربری فعال نشده باشد.
2. در صورت فراموش کردن رمز عبور و گرفتن کد تائید.
بستگی به سرویس دهی شعبه یا کارگزاری که انتخاب نموده اید دارد، آماده بودن آن از طریق پیامک اطلاع رسانی میگردد.
بله شما تنها با داشتن یک حساب کاربری بر روی گوشی خود می توانید برای همه کسانی که نیاز به ثبت درخواست دفترچه دارند درخواست ثبت نمایید.
در صورت نیاز شما می توانید با بیش از یک دستگاه به حساب کاربری خود دسترسی داشته باشید.
خیر، نرم افزار کارگزار همراه دارای سایت جداگانه ای است (www.kargozarhamrah.ir) که شما می توانید از طریق سایت نیز درخواست دفترچه خود را ثبت نمائید.
در صورتی که درخواست شما ثبت نهایی شده باشد می بایست با شعبه یا کارگزاری مربوطه تماس گرفته و موضوع را اطلاع دهید . در غیر اینصورت منتظر مانده تا درخواست برگشت گردد سپس نسبت به ثبت درخواست صحیح اقدام نمایید.
ابتدا باید منتظر پیام اماده تحویل بوده اگر پیامک نیامد (1یا 2 روز کاری) به لیست درخواست های خود در نرم افزار مراجعه کرده اگر وضعیت درخواست شما به اماده تحویل تغییر نکرده بود از همان قسمت شماره تماس کارگزاری یا شعبه مربوطه قابل مشاهده می باشد که می توانید از طرق تماس تلفنی و یا مراجعه حضوری علت را جویا شوید.
پس از ثبت درخواست غیرحضوری برای تحویل دفترچه و انتخاب گزینه ارسال به محل و افزودن آدرس تحویل دفترچه می توانید دفترچه بیمه خود را با ارائه کد رهگیری درخواست مورد نظر و ثبت امضا دیجیتال از مأمور سیار دریافت نمایید.
بعد از تکمیل مراحل باید منتظر نمایش کد رهگیری باشید در صورت بروز خطا، قطعی و خروج از برنامه و یا به هر دلیل قادر به ادامه نبودید به قسمت لیست درخواست ها رفته و وضعیت درخواست ثبت شده را چک کنید اگر وضعیت آن ثبت اولیه بود درخواست با موفقیت ثبت شده ولی اگر وضعیت آن ثبت موقت بود باید ابتدا آن راابطال نموده و دوباره درخواست دهید.
پس از وارد نمودن سریال دفترچه و انجام مراحل خواسته شده در سامانه، مأمور سیار بیمه به آدرس مورد نظر فرستاده شده و تمدید را درب محل انجام می دهد.
به هنگام اضافه شدن قابلیت جدید اطلاعیه ای در این خصوص برای شما درون برنامه فرستاده خواهد شد.
در صورتی که شما درخواست های زیادی دارید ( خانواده پرجمعیت و شرکت ها) می توانید درخواست خود را به صورت گروهی ارسال نمایید.بدین صورت که وقتی درخواستی را ثبت نمودید از شما سوالی خواهد شد :
آیا درخواست دیگری دارید؟
شما با انتخاب (بله دارم) می توانید درخواست های دیگری نیز ثبت ودر انتها آن ها را تائید و ثبت نهایی نمایید.
شما می توانید از طریق نرم افزار کارگزار همراه و یا وب سایت کارگزارهمراه رمز عبور خود را تغییر داده ویا بازیابی نمایید
در صورت تمایل می توانید شماره همراه خود را نیز تغییر دهید.
در این صورت ابتدا:
1.اینترنت خود رابررسی کرده و اطمینان حاصل کنید که مشکل قطعی اینترنت نمی باشد.
2. از برنامه خارج شده ومجددا وارد شوید اگرمشکل برطرف نشد با پشتیبانی تماس گرفته وعلت را جویا شوید.
برگشت شدن درخواست شما شامل علل متفاوتی می باشد از جمله این علت ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:
1.فاقد استحقاق درمان: مشاغل آزاد- اختیاری-کارگران ساختمانی-قالیبافان-مددجویان:
عدم بیمه پردازی ویا عدم وصول برگه پرداخت.
2.عکس ارسالی برای تعویض متعلق به صفحه 14و15 یا 23و24 (مستمری بگیران) نمی باشد:
عکس ارسالی شما می بایست از دو صفحه اخر دفترچه بیمه باشد ضمنا صفحه مربوطه نباید سفید(بدون نسخه استفاده نشده) باشد.
3.عکس ارسالی شما برای تمدید متعلق به جلد داخلی دفترچه بیمه نمی باشد:
عکس ارسالی شما باید متعلق به جلد داخلی دفترچه ای که قصد تمدید آن را دارید بوده و اطلاعات کلی شما در آن مشخص باشد.
4.عدم رویت شناسنامه دختران بالای 15 سال:
در صورتی که دفترچه ای که قصد تعویض/تمدید آن را دارید مربوط به فرزند دختر بالای 15 سال باشد حتما می بایست از صفحه اول و دوم شناسنامه بیمه شده در هنگام ثبت درخواست عکس گرفته شده باشد
5.عدم ارائه گواهی تحصیلی فرزند پسر بالای 18سال:
پسران بالای 18سال که قصد تعویض/تمدید دفترچه بیمه خود را دارند می بایست با در دست داشتن گواهی اشتغال به تحصیل به صورت حضوری اقدام کنند.
1. در صورت گم شدن دفترچه (مراجعه به بخش نام نویسی تکمیل فرم المثتی و پرداخت جریمه مربوطه)
2. برای صدور اول(نوزادان و کسانی که دفترچه نداشته مراجعه به نام نویسی شعبه بیمه پردازی)
3. برای تغییر نوع بیمه که نیاز به تعویض دفترچه می باشد.
4.برای ارائه گواهی اشتغال به تحصیل پسران بالای 18 سال(مراجعه به بخش نام نویسی ).